Ziņas

Sestās paaudzes SUBARU Outback

Leģendārā pilnpiedziņas automašīnu ražotāja topmodeļa Outback sestā paaudze izceļas ar plašāku salonu, modernāku multimēdiju iekārtu un necaursitamu balstiekārtu.

Kopš tolaik vēl necilais japāņu zīmols Subaru iepazīstināja pasauli ar paaugstinātas pārgājamības universāļa ideju, pagājis vairāk nekā ceturtdaļgadsimts. 1995. gada Subaru Outback bija pa pusei vieglā, pa pusei apvidus auto pionieris, kam tikai vēlāk sekoja visiem zināmie Volvo Cross Country, Audi Allroad Quattro un citi.

Par spīti pēdējā desmitgadē piedzīvotajam SUV tipa automašīnu uzplaukumam, robustam, taču komfortablam universālim joprojām ir vieta planētas autobraucēju ikdienā. Latvijā Subaru Outback ir ārkārtīgi iecienīts automobilis, tāpēc uz ceļa sastopams nesalīdzināmi biežāk nekā Rietumeiropā. Tas skaidrojams kā ar reti sastopamu pircēju lojalitāti, tā elementāru piemērotību mūsu ne tuvu ne ideālajiem ceļiem un, vajadzības gadījumā, arī bezceļiem. Jaunākā modeļa Subaru Outback saglabāti un uzlaboti visi svarīgākie ar braukšanu saistītie atribūti, kamēr komforta aprīkojums un drošības sistēmas uzlabotas līdz pat šīs klases augstākajam sniegumam.

Praktiska elegance formā un pat riteņos

Subaru Outback arī jaunās paaudzes modelī saglabājis atpazīstamo virsbūves formu un dizainu, kas vienādās daļās ataino automobiļa izturību, atlētismu un reprezentācijas spējas. Universālis kļuvis par 5 centimetriem garāks, 3,5 cm platāks un 7,5 centimetriem augstāks. Latvijas apstākļos ārkārtīgi svarīgais klīrenss, kas nebija mazs jau piektās paaudzes modelī, palielināts vēl par 13 mm, sasniedzot 21,3 centimetrus. Par spīti tam, ka augstākajos izpildījuma līmeņos Outback izskatā un aprīkojumā jau ir pielīdzināms premium zīmolu ražojumiem, automobilim saglabāts praktisks un "veselīgs" riepu izmērs - 225/60 R18.

Tādējādi Outback jebkurā izpildījumā un krāsā saglabā viegla visurgājēja siluetu, bet braucot nebīstas nedz no asfalta ielāpiem un zemesceļu risēm, nemaz nerunājot pa sīkākiem pārsteigumiem pilsētas atkušņos un sen neremontētos iekšpagalmos. Pirmajos testa braucienos atklājās arī patīkamas izmaiņas balstiekārtas regulējumos. Amortizācija kļuvusi blīvāka, kas ļauj uzveikt visdažādākos segumus ar vēl lielāku pārliecību. Braukšanas pieredzi izceļ arī jūtami uzlabota skaņas izolācija un ērtāki priekšējie sēdekļi - tagad vienmēr ar elektrisku regulēšanu.

Maigāka spēka agregāta darbība

Jaunā Subaru Outback "sirds" ir jau pazīstamais 2,5 litru atmosfēriskais boksermotors. Tā jauda atgāzu korekcijas un pievienotā sīkdaļiņu filtra dēļ samazināta līdz 169 zirgspēkiem, turpretim griezes moments palielināts līdz 252 Nm pie 3800 apgriezieniem minūtē. CVT bezpakāpju variators ir pilnībā modificēts, lai samazinātu iekšējos enerģijas zudumus un samazinātu dzinēja apgriezienus augstākajā pārnesumu diapazonā. Līdz ar to Outback saglabājis svarīgākos dinamiskos parametrus, bet vienlaikus kļuvis atsaucīgāks gāzes pedālim un ekonomiskāks šosejas režīmos. Pastāvīgā visu riteņu piedziņa papildināta ar divu režīmu X-Mode sistēmu apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem. Praktiskie testi gan rāda, ka nepieciešamība pēc X-Mode pogas rodas tikai tad, ja draud smaga iestigšana, riteņu izkāršanās vai arī apvidus ir totāli neizbraucams. Smiltis, dubļus un dziļu sniegu Outback bez pūlēm pārvar standarta iestatījumos.

"Planšete" panelī? Tā nav Tesla...

Ja Subaru automobiļi līdz šim skatīti tikai no ārpuses, tad jaunā Outback salons var izraisīt pozitīvu "kultūršoku". Paneļa vidū slejas vertikāla, skārienjutīga "planšete". Tās izmērs ir 11,6 collas pa diagonāli, saskarne veidota līdzīgi jaunāko zviedru premium spēkratu ekrāniem, bet apakšdaļā atstātas fiziskas pogas, kas ļauj ātri piekļūt vitāli svarīgākajām funkcijām. Svarīgi atzīmēt, ka šis ekrāns ir standartaprīkojumā pilnīgi visām jaunā Outback versijām, atšķiras vien funkciju saturs (navigācija u.c.), kā arī skaņas sistēmas sniegums. Tas pats attiecas uz Eye Sight vadītāja atbalsta un drošības sistēmu kompleksu. Tā funkcionālais piesātinājums jeb, vienkāršāk sakot, dažādu sensoru un brīdinātāju daudzums un darbība ļauj Subaru bez šaubu ēnas saukt Outback par drošāko automobili savā klasē.

Dzīve uz Outback jumta

Iespējams, ka Outback tiks atzīts arī par atjautīgāko savas klases pārstāvi. Subaru savam flagmanim izveidojis jaunu jumta reliņu sistēmu, kas atšķiras un atbilst dažādu komplektāciju uzdevumiem. Touring, Limited un Adventure versijām reliņos iestrādāti pārliekami šķērsstiprinājumi, kuri nebūs jādemontē, kamēr nav vajadzīgi. Tiem raksturīga iespaidīga kravnesība - 185 kg stāvot un 67,5 kg braucot. Savukārt jaunā komplektācija Field, kādas agrāk Outback nebija, izceļas ar īpaši izturīgiem jumta reliņiem, kuru pieļaujamā kravnesība stāvot uz vietas ir 318 kg. Tas nozīmē, ka uz Outback Field jumta mierīgi var būvēt telti vai uzstādīt atvāžamu kemperi - izturēs!

No StarTex līdz Nappa ādai

Subaru ieviesis arī katrai komplektācijai atbilstošu sēdekļu apdari, kas ir tikpat atšķirīga, cik daudzpusīgs ir pats modelis. Outback Field sēdekļi apšūti ar patentētu ūdeni atgrūdošu StarTex materiālu, kamēr Touring un Limited uzņem savus pasažierus melnas vai, par piemaksu, eleganti  brūnas Nappa ādas apkampienos. Jāpiezīmē, ka šajās versijās atbilstoši apdarināts arī priekšējais panelis.

Subaru Outback Adventure cena ir 34 990 eiro, Outback Limited ar Nappa ādas apdari, bagāžnieka vāka elektropiedziņu un navigācijas sistēmu maksā 37 490 eiro. Visbagātīgākais Subaru Outback Touring maksā 40 490 eiro, ja neskaitām 500 eiro par metālisku virsbūves krāsu un 390 eiro par brūnu Nappa ādu melnas vietā. Pēc melni glancētiem virsbūves elementiem un zaļa Outback uzraksta atpazīstamais Field maksā sākot ar 36 990 eiro. Trīs pirmās apkopes, kā vienmēr, ir par brīvu, bet izmēģināt un iegādāties jauno Outback var AD REM Auto centrālajā autosalonā Rīgā vai filiālē Valmierā.

Rakstu sagatavoja:
Normunds Avotiņš