Elektriskie transportlīdzekļi (ET) ir nākotnes transporta stūrakmens, un nozīmīgāko lomu šīs vīzijas īstenošanā ieņem cietvielu akumulatoru tehnoloģijas attīstība. Ar potenciālu būtiski paildzināt akumulatora darbības laiku, uzlabot drošību un paaugstināt efektivitāti cietvielu akumulatori varētu radīt izrāvienu, kas ET segmentu pacels nākamajā izturības un veiktspējas līmenī.
Mediji, kas specializējas tehnoloģiju un elektriskā transporta nozarē, pēdējā laika publikācijās apspriež, ka jau vairākiem uzņēmumiem ir izdevies nonākt cietvielu akumulatoru ražošanas izmēģinājuma fāzē. Autoražotājs GWM, kas pazīstams ar tādiem modeļiem kā ORA 03 un WEY 05, aktīvi nododas testa šūnu un cietvielu tehnoloģiju izpētei un izstrādei, lai sasniegtu kritiskos mērķus rentabilitātes, akumulatora ilgtspējības un veiktspējas jomā.
GWM ražotais elektromobilis ORA 03 Baltijas valstīs tika prezentēts šā gada sākumā (2024. gada februārī). Tehnoloģiski progresīvais, lieliski aprīkotais un elegantais automobilis ir kļuvis par vienu no populārākajiem ET tirgū. Modelim ORA 03 (310 km WLTP) ir litija dzelzs fosfāta (LFP) akumulators ar 8 gadu garantiju (līdz 160 000 km nobraukumam), kā arī 5 gadu visaptveroša garantija bez nobraukuma ierobežojuma, 5 gadu virsbūves krāsas garantija un 12 gadu garantija pret rūsu – abām pēdējām arī bez nobraukuma ierobežojuma.
Lai gan sākotnēji cietvielu akumulators var izrādīties dārgāks, tomēr ir paredzams, ka nākamo gadu laikā šīs baterijas izmaksu ziņā spēs pielīdzināties parastajiem litija jonu akumulatoriem.