Ziņas

AD REM Auto skaidro Subaru tehnoloģijas

Kādēļ dažādos braukšanas apstākļos visi apvidus klases auto nesniedz līdzīgu sniegumu? 

Noturība uz ceļa straujos pagriezienos, lieliskas caurgājamības īpašības dziļā sniegā un dubļos, vadītāja uzticība auto sniegumam - tas raksturo Subaru. Bet kādēļ? AD REM Auto servisa vadītājs Gatis Bensons skaidro japāņu tehnoloģijas, kas ļauj Subaru automašīnām izvirzīties priekšgalā.

Apskatot 3 aktuālos Subaru modeļus - Forester, XV un Outback, tie visi jau standartā no Japānas rūpnīcas ir aprīkoti ar tehnoloģijām, kas tiešām strādā. Par piemēru izmantosim jauno Subaru Forester, kas modeļu gammā ir jaunākais un šobrīd ar tehnoloģijām visvairāk nobruņotais modelis. Kas ir šīs lietas, kas ļauj būt par jebkuru ceļu karali?

Īsta Subaru vērtība ir simetriskā pilnpiedziņa – pastāvīga visu riteņu piedziņa, kas automātiskās (CVT) kārbas aprīkojumā nodrošina 60% spēku priekšējai asij un 40% spēku aizmugurējai. Lieliska saķere ar ceļu visos apstākļos – lietus, sniegs, grants segums vai ceļš bez seguma – pārliecība par auto spējām ir nemainīga. Pateicoties Subaru unikālajai griezes momenta sadales sistēmai (Active Torque Split), pietiek, ka saķere ir tikai vienam ritenim, lai varētu turpināt ceļu.

Ne mazāk svarīgi ir Boxer motori - dēvēti arī par opozītmotoriem, kura zemais izvietojums piešķir visiem Subaru zemu smaguma centru. Cilindri Boxer motorā ir izvietoti 180 grādu lenķī, tādējādi iegūstot plakanu motoru, kuram ir mazākas vibrācijas, jo virzuļu darbības spēks, darbojoties pretēji, izslēdz pretspēku. Pateicoties zemajam smaguma centram, Subaru automašīnām ir mazāka virsbūves sasvēršanās līkumos, kas rada vadītājam un pasažieriem patīkamu stabilitātes sajūtu kā arī augstāku drošību, palīdzot izvairīties no auto apgāšanās, gan veicot straujus manevrus, gan braucot stāvās nogāzēs.

Jaunums Subaru tehnoloģijās ir e-Boxer - vieglais pašuzlādes hibrīds, tas nozīmē, ka auto ir aprīkots ar pietiekamu benzīna motoru (2.0 litri, 150 Zs), kas papildināts ar nelielu elektromotoru, litija akumulatoru un pašuzlādes sistēmu. Lietotājam nav jāsatraucas par auto uzlādes iespējām - Subaru brauciena gaitā pats ražo elektrību un pats pēc nepieciešamības pieslēdz jaudu no elektromotora divos gadījumos: straujāk ieskrienoties, tas summē jaudu ar benzīna motoru, un braucot vienmērīgā gaitā pilsētas režīmā tas brīžiem pāriet tikai uz elektrību. 

Kopš 2014.gada, Subaru tiek aprīkoti ar X-Mode – efektīva palīgsistēma braukšanai pa sliktiem ceļiem un ārpus tiem. X-Mode tehnoloģija kontrolē motora, transmisijas, simetriskās pilnpiedziņas, bremžu un citu sistēmu darbību, lai ievērojami uzlabotu vadāmību, braucot pa slidenām virsmām un stāvām nogāzēm. X-Mode darbojas līdz ātrumam 37 km/h un faktiski padara bezceļus 3 reizes vieglāk izbraucamus. Spēka sadalījums pa asīm X-Mode gadījumā ir 50 / 50. Un jaunajā Forester X-Mode ir 2 bezceļu režīmi – vieglais Snow-dirt režīms un Deep Snow-mud režīms dziļākiem dubļiem un sniegiem, kurā atslēdzas arī pretizslīdēšanas (pretspolēšanas) sistēma.

Jaunajam Forester un XV ir 220 mm un Outback 200 mm augsts klīrenss. Šis ir parametrs, kas liekus skaidrojumus neprasa - jo augstāks klīrenss, jo lielākiem arumiem tiek pāri. Apvienojumā ar augstajiem pārkares lenķiem, Subaru ir gatavs izaicinājiem arī iespaidīgā reljefā.

Subaru automobiļus būvē, neizmantojot citu zīmolu detaļas. Subaru vienmēr ir 100% Subaru. Subaru iegulda lielas investīcijas iekšējā izpētē un izstrādē un ir energoefektīvu un videi draudzīgu automobiļu izstrādes līderi, kas uzstādījuši mērķi – ražot pasaulē drošākos auto! 

AD REM Auto uzņēmumam šogad aprit 28 gadi, no kuriem 12 gadus ir oficiālais Subaru pārstāvis Latvijā. AD REM Auto atrodas Rīgā, Brīvības gatvē 246, un tā filiāle - Valmierā, Rīgas ielā 103. AD REM Auto daudzu gadu laikā uzkrāto pieredzi un profesionalitāti apliecina ne vien neskaitāmi servisa klienti, bet arī fakts, ka pa uzņēmuma durvīm izbraukuši vairāk kā 1850 jaunu Subaru īpašnieki, un uzņēmumam ir vairāk kā 4500 liels klientu loks.