Ziņas

Jaunāks un izdevīgāks - Subaru Levorg 2018

Praktiskam universālim nav jābūt garlaicīgam - braukšana ar to var būt ne mazāk aizraujoša kā ar sporta automobili. 2015.gada rudenī pirmo reizi Latvijas ielās devās Subaru Levorg, kuru līdz šim brīdim vairums autovadītāju līdz galam nav iepazinuši.

Ar leģendārā, sportiskā Subaru WRX šasiju un jaunu tiešās iesmidzināšanas Boxer turbodzinēju zem dzinēja pārsega, Subaru Levorg ir īsts sporta universālis. Automobilis sniedz milzīgu braukšanas prieku un piedāvā vienu no visietilpīgākajiem bagāžas nodalījumiem savā segmentā. Levorg gabarīti ir nedaudz lielāki par trešās paaudzes Legacy. Automobilim ir praktisks salona izkārtojums, un bagāžas nodalījumā pietiek vietas 522 litriem bagāžas.

Zem dzinēja pārsega atrodas 1,6 litru tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs, kas attīsta 170 ZS jaudu un 250 Nm griezes momentu. Lai arī dzinēja tilpums izklausās nepārliecinoši, realitātē ikviens, kurš sēdīsies pie Levorg stūres un dosies kaut nelielā izmēģinājuma braucienā, būs pārsteigts par tā dinamisko gaitu.

Levorg pieejams ar Lineartronic automātisko pārnesumkārbu, ko var kontrolēt ar lāpstiņām pie stūres. Lai piešķirtu īpaši sportisku sajūtu paātrinājuma laikā, pārnesumkārbai ir 7 ieprogrammētas pakāpes.

Salons ar kausveida sēdekļiem apliecina Levorg sportiskumu. Arī “D” formas stūre ir aizgūta no WRX STI. Pateicoties aktīvajai vilcējspēka virziena maiņas sistēmai (Active Torque Vectoring), Levorg droši jūtas līkumos un tā priekšējie riteņi pārliecinoši dodas virzienā, kurā pagriezta stūre. 

Levorg, ienākot Subaru modeļu rindās 2015.gadā, bija pirmais Subaru modelis, kas aprīkots ar SRVD (Subaru aizmugurē esošo transportlīdzekļu konstatēšanas sistēmu). Sistēmas pamatā ir radars, kas kontrolē aklās zonas. Ja joslā, uz kuru autovadītājs gatavojas pārkārtoties, atrodas cits transportlīdzeklis, automobiļa sānu spogulī izgaismojas gaismas signāls. Šos pašus sensorus izmanto RCTA sistēma (brīdinājums par aizmugurē šķērsojošiem transportlīdzekļiem). Tā tiek aktivēta, ieslēdzot atpakaļgaitas pārnesumu. Sistēma kontrolē zonu aiz automobiļa un brīdina, ja no sāniem tuvojas citi transportlīdzekļi. Šobrīd šīs sistēmas ir ieviestas arī Outback un jaunajā XV.

No 2018.gada Subaru Levorg ir aprīkots ar Subaru godalgoto autovadītāja palīgsistēmu EyeSight, kas NCAP testā uzrādījusi lieliskus rezultātus. EyeSight sistēma ir kā vēl viens acu pāris, kas lietotājam nodrošina gan adaptīvo kruīza kontroli, gan automātisko bremzēšanau, gan brīdinājumu par novirzīšanos no braukšanas joslas, gan priekšā stāvošā automobiļa braukšanas uzsākšanu un pirmssadursmes bremzēšanas kontroli. Turklāt jau pazīstamā EyeSight sistēma ir papildināta ar joslu maiņas asistentu – t.i. automobīlis ne tikai brīdina par novirzīšanos no braukšanas joslas, bet arī piestūrēs, lai atgrieztos braukšanas joslā. Sistēma darbojas ar divu stereokameru tehnoloģiju un tai nav darbības ierobežojumu atkarībā no braukšanas ātruma, t.i. automātiskā bremzēšanas sistēma darbosies arī pie 100 un vairāk km/h. Savukārt brīdinājums par novirzīšanos no braukšanas joslas, ņemot vērā biežu joslu maiņu pilsētas satiksmē, ieslēgsies tikai pie ātruma 50 km/h, brīdinot par novirzīšanos no braukšanas joslas.

Levorg ir kārtējais no Subaru modeļiem, kuram ir tas gods saņemt prestižo piecu zvaigžņu Euro NCAP novērtējumu: 2009. gadā to ieguva Legacy, 2011. gadā Subaru XV, 2012. gadā Forester, 2014. gadā Outback un 2015.gadā Levorg.

Neskatoties uz automašīnas uzlabojumiem, Subaru Levorg cena nav pieaugusi, tieši pretēji - Subaru Levorg kļuvis pieejamāks: tagad sākot no 26990 EUR.

Jaunāks un izdevīgāks - Subaru Levorg 2018