
Kāpēc iegādāties Subaru WRX STI?
Viens no visu laiku populārākajiem Subaru modeļiem ir WRX STI, kurš pasauli pirmo reizi ieraudzīja tālajā Japānā 1994. gadā. STI jeb pilnā nosaukumā Subaru Tecnica International ir Subaru ražotāja Fuji Heavy Industries (tagad Subaru Corporation) nodaļa, kas atbildīga par Subaru motorsporta aktivitātēm.
STI abreviatūra piešķirta ne vien Subaru Impreza, bet arī citiem Subaru modeļiem, piemēram, Forester un Legacy, taču tie nekad nav bijuši paredzēti Latvijas tirgum.
Subaru WRX STI, tāpat kā citi Subaru modeļi, kas paredzēti Baltijas tirgum, tiek ražoti Japānā. Jāuzsver, ka Subaru ir viens no retajiem autoražotājiem, kas uzņēmies 100% automašīnas ražošanu vienā valstī - no pirmās līdz pēdējai skrūvei Subaru ir īsts japānis. Subaru Impreza modeļi ražoti dažādās modifikācijās GX, LX, coupe, RS, WRX, sedani, hečbeki un citās, taču lielāko sajūsmu izrādījis STI. Subaru Impreza WRX STI savā dzimšanas brīdī bija aprīkots ar 2.0 litru benzīna turbo motoru un 250 zirgspēku jaudu.
Par Subaru lielāko iznācienu autosportā tiek uzskatīti 90'tie gadi, kad Subaru komandu pieteica ar tādiem autosportistiem kā Kolins Makrejs (Colin McRae) un Ričards Bērns (Richard Burns). Turpmākie gadi Subaru komandai ir "zvaigžņu gadi", kad Kolins Makrejs, iegūstot 1995.gada pasaules rallija čempiona titulu, palīdz arī komandai sasniegt augstākos vērtējumus Pasaules Rallija čempionātā - 1995., 1996. un 1997.gadā Subaru World Rally Team iegūst čempiona titulus komandu ieskaitē. Un šo visu sasniedza tieši ar Subaru WRX STI automašīnām.
Foto: Raimonds Volonts
Lai arī Subaru STI entuziasti ir bijuši un būs vienmēr, uz vienu brīdi WRX STI popularitāte mazinājās, līdz 2014.gadā parādījās WRX STI esošā versija, kad pieprasījums pēc tā atkal pieauga, pateicoties veiksmīgam dizainam un būtiskiem tehniskiem un komforta uzlabojumiem.
Šobrīd Eiropa gatavojas atvadīties no šī Subaru flagmaņa, jo Eiropā tā tirdzniecība turpināsies vien līdz 2018.gada beigām. Tādēļ Eiropa tiek iepazīstināta ar Subaru WRX STI Final Edition, kas ir piedzīvojis vairākus uzlabojumus un dizaina izmaiņas. WRX STI modeli novērtēs ikviens, kuram patīk dinamiska braukšana. STI, ko pazīstam šodien Eiropā, ir aprīkots ar 2.5 litru turbo motoru un 300 zs jaudu. Subaru oficiālais pārstāvis AD REM Auto saviem klientiem šobrīd piedāvā gan 2017.gada Subaru WRX STI (MY17), gan jauno Subaru WRX STI Final edition MY18.
WRX STI MY17 atlikuši ļoti limitētā skaitā, tāpēc dinamiskās braukšanas cienītājiem ir krietni jāpasteidzas sava jaunā auto iegādē. 2017.gada modelis būs piemērotāks zemesceļu braukšanas piekritējiem, jo, atšķirībā no MY18, tam ir mazāki, t.i. 18 collu diski standarta aprīkojumā, kā arī atšķirīgi bremžu mehānismi - Brembo sporta bremžu sistēma ar 4 virzuļiem priekšā un 2 aizmugurē, savukārt Final edition ir aprīkots ar 19 collu vieglmetāla diskiem un spēcīgākām bremzēm - priekšā ar 6 virzuļiem un aizmugurē ar 4, un ar sportiska izskata dzelteniem suportiem. Tehniski izmainīta ir arī ātrumkārba, sajūgs un uzlabota centrālā diferenciāļa darbības reakcija. Arī priekšējie LED lukturi ir uzlaboti – tagad gan tuvās, gan tālās gaismas nodrošina LED tehnoloģijas un izgaismo līkumus, pagriežoties līdzi stūres griešanas virzienam.
Izmaiņas vizuāli ir diezgan minimālas – Final edition ir dizainiski pamainījusies priekšējā reste, priekšējais buferis atteicies no miglas lukturiem, un ir daži uzlabojumi arī interjerā – skaistāki displeji, sarkanas krāsas drošības jostas un aizmugures elkoņbalsts.
AD REM Auto piedāvā lielisku iespēju - 2 laimīgajiem savā īpašumā iegādāties Subaru WRX STI MY17 modeļa automašīnu par īpašu cenu, bet pārējiem interesentiem - iespēja izvēlēties pēdējā izlaiduma MY18 WRX STI Final edition. Jāatgādina, ka WRX STI ražošana nākošā gada izskaņā tiks pārtraukta, tāpēc šis ir pēdējais brīdis iegādāties sportisko Subaru WRX STI Final edition modeli.
Šobrīd AD REM Auto pārdevis jau 4 Subaru WRX STI Final edition, taču uzņēmuma noliktavā savus jaunos saimniekus gaida vēl dažas šī modeļa automašīnas un jaunu automašīnu pasūtīšana būs iespējama līdz nākamā gada vidum.
Karstais piedāvājums 2 laimīgajiem!
Modelis | Krāsa | Cena | Atlaide | Cena ar atlaidi |
WRX STI MY17 | Tumši pelēka | 38 490 Eur | 3 500 Eur | 34 990 Eur |
WRX STI GT MY17 | Balta pērle | 41 990 Eur | 4 000 Eur | 37 990 Eur |
Ko saka Subaru STI esošie lietotāji?
Mareks Logins: “Šajā cenā alternatīvu nav, ņemot vērā jaudu, vadāmību - pilnpiedziņa un drošība, izplūdes skaņu, GT aprīkojumu un “Japāņu” uzticamību.”
Klasiski zila STI īpašnieks: “Mani personīgi Subaru WRX STI ir interesējis jau ļoti sen. Patīk automašīnas raksturs un dinamika, rallija gēns un vēsture. Turklāt, pēdējais modelis tīri vizuāli man patīk visās detaļās. Automašīna neizlec uz pārējo fona, nav pārlieku skaļa, ar to var iekļauties ikdienas plūsmā. Tajā pat laikā, ja ir vajadzība steigties, tad var, oi, kā var steigties!"
Aleksejs Glitens: “STI man galvenokārt ir emocijas. Brīdis, kad to iedarbini aukstā rītā un dzirdi ar vārdiem neaprakstāmo dzinēja skaņu. Kad skaties spogulī un redzi tikai milzīgu antispārnu. Kad sniegainā ziemā smaids nepazūd no tavas sejas, jo visi apkārt tik lēni brauc... Visdrīzāk, tā ir viena no visemocionālākajām mašīnām. Braukšana ar STI ir līdzīga attiecībām ar sievieti: tu viņu vai nu izproti un tad mīli viņu, vai ienīsti, ja nesaproti viņu un nedod viņai vajadzīgo, bet tu nevari būt vienaldzīgs pret viņu. STI ir arī universālums – pa dienu ar to var atvest bērnus no bērnudārza, bet vakarā tā viegli var aizvest tevi uz amatieru sacīkšu pjedestālu. Un beigu beigās, man patīk kā tā skan – ES-TI-AJ!”
